banner-congres-2020-najaar.png

De kracht van een sterk schoolmerk!





Workshop
 Claudia Smit, Noud Cornelissen

In deze workshop krijg je praktische handreikingen om van je onderwijsinstelling een sterk merk te maken dat zowel in- als extern onderscheidend is. Hierin komen onder andere de kracht van storytelling en de rol van internal en employer branding aan de orde.

In een interactieve opzet gaan we met de deelnemers in op de vraag hoe je als school of schoolbestuur je eigen unieke verhaal helder kunt formuleren en hoe dit sturend werkt voor alles wat je als organisatie doet, zowel intern als extern. Door consistent te zijn in de wijze waarop je je identiteit uitdraagt, creëer je ‘kleefkracht’ waardoor mensen graag bij je werken, leerlingen en ouders graag bij je komen en zij hun enthousiasme uitdragen naar hun omgeving.

"Het onderwijs zit vol verhalen. Alleen is ons eigen ‘schoolverhaal’ niet altijd duidelijk waardoor we onvoldoende herkenbaar zijn voor onze belangrijkste doelgroepen"




Claudia Smit is directeur van B&T Communicatiecollectief. www.vbent.org, Noud Cornelissen is eigenaar van Cornelissen Communicatie www.coco.nl