Zie deze pagina Klik hier om meer te weten te komen
Waarom niet hier checken pillen-zonder-voorschrift.com
Home » Artikelen » Rondetafelgesprekken over toekomst museumeducatie

Rondetafelgesprekken over toekomst museumeducatie

Op 19 juni, 26 juni en 17 juli organiseert de Taskforce Museumeducatie rondetafelgesprekken met schoolleiders en cultuurcoördinatoren over de toekomst van museumeducatie en de samenwerking tussen musea en po-scholen. De Taskforce is benieuwd naar ervaringen van schoolleiders die werken met educatieprogramma’s.

Samen leveren scholen en musea een belangrijke bijdrage aan de cognitieve, creatieve en sociale ontwikkeling van kinderen. Zoals analytisch denken, je creatief kunnen uiten en nieuwe oplossingen kunnen bedenken voor vraagstukken. Vaardigheden die nodig zijn in een snel veranderende samenleving.
De Museumvereniging, brancheorganisatie van de Nederlandse musea, heeft de Taskforce Museumeducatie opgezet om goede voorbeelden te verzamelen van samenwerking tussen het primair onderwijs en musea, soms samen met een intermediair voor een museummenu. Hiermee wil de Taskforce de samenwerking tussen musea en onderwijs een impuls geven en cultuureducatie steviger verankeren in het onderwijs. Het beste voorbeeld wordt beloond met de Museumeducatie Prijs van 50.000 euro (deadline voor aanmelden: maandag 15 juni). 

Rondetafelgesprekken
De Taskforce hoort graag de ervaringen van schoolleiders met educatieprogramma’s, die de school samen met een museum heeft ontwikkeld: wat zijn de ingrediënten voor succesvolle samenwerking, welke uitdagingen zijn er en welke adviezen kunnen schoolleiders meegeven? In de rondetafelgesprekken worden inzichten over de toekomst van museumeducatie getoetst, aangescherpt en aangevuld.
 
Datums en locaties
Op 19 juni is het rondetafelgesprek in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Op 26 juni is een rondetafelgesprek in Zwolle en op 17 juni in Den Bosch. Houd hiervoor de website van de Museumvereniging in de gaten.
 

Downloads en links
Gepubliceerd op: 2 juni 2015

Verschenen in

Doelgroep(en)

Primair onderwijs

 

Deel dit artikel

Integrale Kindcentra, handboek voor directeuren en bestuurders