Home » Artikelen » ‘Kinderen die zingen zijn nooit chagrijnig’
De wisselwerking tussen scholen en culturele instellingen

‘Kinderen die zingen zijn nooit chagrijnig’

Auteur: Larissa Pans

Eén keer met de klas naar een museum gaan, is nog geen cultuureducatie. Culturele instellingen worden geacht met scholen in gesprek te gaan over hun behoefte, zodat – liefst – een maatwerkaanbod ontstaat en de educatiefunctie versterkt, schreef minister Bussemaker afgelopen zomer in haar ‘museumbrief’*. Hoe ziet die samenwerking eruit? En hoe zorg je ervoor dat cultuureducatie verankerd raakt in het onderwijs, dat het meer voorstelt dan een vluchtige kennismaking met musea, dans en theater?

Gepubliceerd op: 1 november 2013
Let op!
Dit artikel is meer dan vijf jaar geleden gepubliceerd en bevat wellicht incorrecte, onvolledige of ongeldige informatie.

Verschenen in

Kader Primair 3 (2013-2014) (Verder in dit nummer)

Doelgroep(en)

Primair onderwijs

 

Deel dit artikel

De jaartaak in het primair onderwijs (Nieuwe versie juni 2019)