Zie deze pagina Klik hier om meer te weten te komen
Waarom niet hier checken pillen-zonder-voorschrift.com
Home » Artikelen » Hervormd Lyceum wint eTwinning prijs

Hervormd Lyceum wint eTwinning prijs

Het Hervormd Lyceum West heeft de Europese eTwinning prijs gewonnen met hun internationale wiskunde project. Twee docenten aan het Hervormd Lyceum West in Amsterdam versloegen ruim tweehonderd andere projecten in de categorie Engelse Taal. Op 19 april nemen ze samen met hun buitenlandse projectpartners in Brussel hun prijs in ontvangst.
 
Via eTwinning werken scholen met behulp van ICT samen aan projecten met partners in Europa. In het project van de docenten Erik Atsma en Bob Naber overleggen leerlingen tussen de 12 en 17 jaar, met leeftijdgenoten uit Polen, Griekenland, Roemenië, Spanje, Italië en Frankrijk over opdrachten zoals het maken van hun eigen lesmateriaal en een lerarenhandleiding met wiskundige methodes en strategieën. De prijs Engelse Taal is een speciale categorie van de British Council en bestemd voor het beste project waarbij een niet-taalvak uit het curriculum in het Engels wordt onderwezen.
 
Het project Alternatives for Innovative Maths Study (AIMS) analyseert hoe leerlingen wiskunde aanleren volgens het meervoudige intelligentiesysteem van Howard Gardner. Deze theorie gaat ervan uit dat leerlingen hun eigen sterke en zwakke punten hebben tijdens het leerproces. “Door wiskundige onderwerpen aan te bieden op verschillende manieren ontwikkelen leerlingen zich beter op wiskundig-gebied. Zo kiezen ze de variant die ze het best begrijpen en vinden het ook leuker om er mee aan de slag te gaan.” Volgens Atsma leren ze zo om wiskunde vanuit een ander perspectief te zien: “Er zijn andere voorbeelden dan normaal en de leerlingen onthouden beter wat ze geleerd hebben, doordat ze terugdenken aan de specifieke voorbeelden.”
 
Van 17 t/m 20 april vindt in Brussel de feestelijke prijsuitreiking plaats.
 

Downloads en links
Gepubliceerd op: 7 maart 2016

Thema's

Doelgroep(en)

Primair onderwijs, Speciaal onderwijs, Voortgezet onderwijs

 

Deel dit artikel

Op naar een integrale aanpak (Ontschotting in het sociale domein)