Zie deze pagina Klik hier om meer te weten te komen
Waarom niet hier checken pillen-zonder-voorschrift.com
Home » Artikelen » AVS genomineerd voor NOT Innovatieprijs 2009

AVS genomineerd voor NOT Innovatieprijs 2009

Simulatietool Kind op de Gang® kanshebber
Eind 2008 maakte de vakjury van de NOT-Innovatieprijs de genomineerden bekend. De tools `Kind op de Gang®´ (po) en `Leerling bij de Les®´ (vo) van de AVS zijn een van de negen kanshebbende producten of diensten, gekozen uit 55 inzendingen.

Volgens de jury zal "door met dit cursusaanbod te werken voor veel leerkrachten Passend onderwijs veranderen van een bedreiging voor de dagelijkse praktijk in een kans voor gerichter werken met leerlingen met verschillende mogelijkheden." Over een aantal jaren is Passend onderwijs verplicht op alle scholen. Met de door de AVS ontwikkelde simulaties `Kind op de Gang®´ en `Leerling bij de Les®´ verkennen leerkrachten, (adjunct-)directeuren en/of bestuurders wat Passend onderwijs kan zijn voor hun eigen school en waar grenzen en ontwikkelmogelijkheden liggen. Het spel wordt in het primair onderwijs inmiddels door honderden mensen gespeeld. Henk Keesenberg, landelijk coördinator Passend onderwijs, roemt de simulatietools in Kader Primair van november 2008, omdat ze behulpzaam zijn bij het ontdekken wat je als school wel of niet aan zou willen kunnen als het gaat om leerlingen met ingewikkelde zorgvragen. De bekendmaking van de uiteindelijk winaars van de NOT Innovatieprijs vindt plaats tijdens de opening van de NOT op 27 januari 2009 aanstaande. De AVS beschikt over een stand op de NOT (B076), waar bezoekers kunnen meeloten naar een aantal mooie prijzen, waaronder de simulatie Kind op de Gang (ter waarde van 2.200 euro). _ Meer informatie: www.kindopdegang.nl, www.leerlingbijdeles.nl en www.avs.nl/not (gratis toegangskaarten).

Gepubliceerd op: 22 januari 2009
Let op!
Dit artikel is meer dan vijf jaar geleden gepubliceerd en bevat wellicht incorrecte, onvolledige of ongeldige informatie.

Verschenen in

Doelgroep(en)

Primair onderwijs

 

Deel dit artikel

Op naar een integrale aanpak (Ontschotting in het sociale domein)