Zie deze pagina Klik hier om meer te weten te komen
Waarom niet hier checken pillen-zonder-voorschrift.com
Home » Artikelen » ’Leraren kunnen actiever participeren in eigen loopbaan’
Masterclass Loopbaangesprekken voor leidinggevenden

’Leraren kunnen actiever participeren in eigen loopbaan’

De AVS heeft een peiling laten uitvoeren onder schoolleiders op het gebied van loopbaanbeleid en -leren. Op basis van de uitkomsten biedt de AVS de Masterclass Loopbaangesprekken aan voor leidinggevenden in het funderend onderwijs.

Schoolleiders vinden loopbaanbeleid belangrijk, dit is terug te zien in de school. Ze voeren zelf loopbaangesprekken en besteden daarin in grote mate aandacht aan drie van de vijf loopbaancompetenties van bijzonder hoogleraar, loopbaandeskundige en trainer Marinka Kuijpers: 'persoonlijke waarden en wensen van medewerkers', 'kwaliteiten van individuele medewerkers ontdekken', 'proactiviteit van medewerkers in hun eigen professionele leren'. ‘Leren netwerken en de inzet van het eigen netwerk’ en ‘ontwikkelingen in het onderwijs om richting te geven aan loopbanen’ komen slechts in beperkte mate aan de orde. Tot slot valt op dat onderwijsgevenden een minder actieve rol hebben in hun loopbaan dan volgens schoolleiders gewenst is.

Overigens laat het onderzoek ook zien dat er nauwelijks actief loopbaanbeleid voor schoolleiders/leidinggevenden zelf is.

Inforgraphic (klik voor een vergroting):
Peiling AVS_Loopbaanleren_Infographic_v1 0-kl.png

​Op basis van deze uitkomsten biedt de AVS samen met Marinka Kuijpers de Masterclass Loopbaangesprekken aan. Voor AVS-leden tegen een speciaal tarief. 

 

Downloads en links
Gepubliceerd op: 12 maart 2015

Thema's

Doelgroep(en)

Primair onderwijs

 

Deel dit artikel

Zicht op pensioen (Herziene versie januari 2017)